فروش زعفران ایرانی با برند دیگر کشورها

خانه   اخبار   فروش زعفران ایرانی با برند دیگر کشورها

فروش زعفران,زعفران,صادرات زعفران,صادرکنندگان زعفران,زعفران قائنات,زعفران بسته بندی,خرید زعفران,زعفران مشهد

فروش زعفران,زعفران,صادرات زعفران,صادرکنندگان زعفران,زعفران قائنات,زعفران بسته بندی,خرید زعفران,زعفران مشهد

 فروش زعفران ایرانی با برند دیگر کشورها

بیشترین تولید و صادرات زعفران در دنیا به نام ایران است و بیشترین مقدار این تولید نیز در خراسان جنوبی صورت میگیرد بطوریکه خراسان جنوبی قطب صادرات زعفران در دنیا میباشد .

اما متاسفانه این کالای ارز آور واشتغال زا با برنامه های بازاریابی و برند سازی ضعیف دچار مشکلاتی در زمینه صادرات شده است .

میزان صادرات این محصول در سال 93 نسبت به سال قبل دارای 17 درصد افزایش بوده است . اما در بخش بازاریابی و برندسازی این محصول دچار ضعف میباشد و قادر به رقابت با سایر صادرکنندگان نیست .

این در حالی است که زعفران ایران از لحاظ کیفیت در دنیا بی نظیر بوده و زیرساخت های تولیدی این محصول از کیفیت بالایی برخوردارند .

در حال حاضر بیش از 90 درصد از زعفران ایران بدون نام و برند خاصی صادر میشود و کشور های خریدار با نام و برند خود مجددا این محصول را بسته بندی با قیمت ها بالاتر بفروش رسانده و با نام جدید اقدام به صادرات زعفران میکنند.

هم اکنون بیش از 96 درصد از کل پیازهای زعفران در دنیا در ایران تولید شده و زیر ساخت های تولیدی برای این محصول به نحوه ای است که تولیدی بیش از ظرفیت تولید دارد اما متاسفانه از این صنعت حمایت کافی صورت نمیگیرد .

اسپانیا از لحاظ تولید زعفران به مانند 20 سال قبل ایران است اما بعلت برندسازی و حمایت کافی از صنعت زعفران به یکی از تولید کنندگان عمده این محصول تبدیل شده .

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌جنوبی در این زمینه گفت : اسپانیا سالیانه یک تن زعفران هم تولید ندارد و این کشور 70 تن زعفران از ایران وارد کرده و با برند و نام خودشان بفروش میرسانند .

همچنین ایشان گفتند که متاسفانه کشور ما با تولید 96 درصد زعفران دنیا هنوز نتواسته ایم که بیش از 10 درصد از جایگاه زعفران را به نام خود داشته باشیم .

در این زمینه بزرگترین مشکل پیش رو عدم حمایت های لازم از صادر کنندگان است .علاوه بر این عدم حمایت مشکل دیگری که در این زمینه وجود دارد بی ثباتی بازار است .

از علل بی ثباتی بازار هم میتوان به واسطه گری در امر فروش اشاره کرد .

با حمایت ها از صادرات این محصول میتوان باعث اشتغال زایی و محرومیت زدایی از معیشت کشاورزان نمود .

برای افزایش صادرات زعفران و اثر گذاری بر بازار جهانی این محصول باید در زمینه های تبلیغات برندسازی وتوزیع با اجرای برنامه ریزی دقیق و استراتژیک اقدام به پیشبرد اهداف کنیم .

Comments are closed.